3 Urodziny Bloga

Możecie w to uwierzyć? Dzisiaj mija trzecia rocznica założenie przeze mnie bloga :) Już trzy latka oficjalnie zajmuję się grafiką. Były wzloty i upadki, ale jakoś się trzymam. No i euleunge czasami coś dodaję, więc jest dobrze :) Chciałyśmy przygotować coś super, ale skończyło się tylko na grafice, dodatkach i tutorialu. Pokażemy Wam jak zmienić czcionkę na blogu, nie babrząc się przy tym w htmlu :)
Dziękujemy Wam za to, że wciąż tu zaglądacie :) Dajecie nam sporą dawkę motywacji!
Prac nie jest dużo. Trzy sygnaturki zrobione przez oreuis, osiem nagłówków, koloryzacja i paczka stocków.
Pierwsze trzy nagłówki wykonane przez euleunge, czwarty, piąty i szósty to współpraca euleunge&oreuis i ostanie dwa stworzone przez oreuis.





Tutorial na niekonwencjonalną czcionkę na bloga:


Najpierw trzeba znaleźć czcionkę i pobrać ją na komputer. Możecie je znaleźć na różnych stronach chociażby na dafont.
Wybrany plik ze czcionką trzeba gdzieś zahostować. Polecam dropboxa. Należy przesłać plik a następnie go udostępnić. Potem utworzyć i skopiować łącze.
Wygląda ono mniej więcej tak:
https://www.dropbox.com/s/zdj9mb8ckvyz7k3/Moving%20Skate.ttf

Teraz trzeba zmienić początek linku. www.dropbox.com kasujemy i na jego miejsce wpisujemy dl.dropboxusercontent.com
Nie naciskajcie już entera, bo zniknie Wam link i czcionka po prostu się pobierze kolejny raz na komputer. Po prostu skopiujcie link. Powinien on wyglądać tak:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/zdj9mb8ckvyz7k3/Moving%20Skate.ttf

Następnie wchodzimy na bloga i w arkuszu CSS piszemy:
@font-face {
     font-family:"czcioneczka"; *tu wpisujecie jak chcecie by czcionka się nazywała*
     src:url("https://dl.dropboxusercontent.com/s/zdj9mb8ckvyz7k3/Moving%20Skate.ttf") ; *tu wklejacie link do czcionki z dropboxa*
     format("truetype");
}

Czcionka jest już dodana i można z niej korzystać. Np.

h3, h3.post-title {
    font-family: "czcioneczka" ;
}

Myślę, że daje to większy wachlarz możliwości niż to co proponują nam google fonts. Nie trzeba też wchodzić na HTML i tam się męczyć :)

10 komentarzy:

  1. 1 sygnaturka i 1 nagłówek - jak dla mnie najlepsze!
    wszystkiego najlepszego z okazji 3 urodzin! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. sobangcha (pobrałam stocki i kocham to hasło <3)
    STOOOOOO LAAAAAAT! <3
    Pewnie nie jestem tu od początku bloga, ale i tak jest jednym z moich ulubionych (bo są koreańce) i mam nadzieję widzieć tu jeszcze więcej urodzinowych postów wraz z upływem lat ;)
    A moimi faworytami dzisiaj są drugi i piąty nagłówek i oczywiście sygnaturki ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. sobangcha
    STO LAT, STO LAT! Cieszę się, że wasz blog dalej działa i mam nadzieję, że pociągnie jeszcze długo, długo. ♥
    Sygnaturki są przepiękne, uwielbiam je i chcę więcej! 1 mój faworyt.
    Nagłówki również mi się bardzo podobają. Moje faworyty to 5 za wszystko chyba, 4 i 6 za te piękne kolory oraz ostatni za tą delikatność i kolor<3
    Pobieram koloryzacje oraz stocki, ich nigdy dość.
    Co prawda już od dawna używam tego sposobu na czcionki, ale dla niektórych może to być nieznane, więc w 100% przydatny tutorial.
    Jeszcze raz sto lat <3
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Sobangcha
    2 sygnaturka oraz 3 i ostatni nagłówek to moje faworyty! ♥
    Wszystkiego Najlepszego z okazji 3 urodzin bloga (chociaż trochę spóźnione) Pobieram stocki :) Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczne nagłówki <3

    Serdecznie zapraszam do mnie.
    WYSPA GRAFICZNA

    OdpowiedzUsuń
  6. czy ja tu widzę G2???? <3 <3 <3
    i tak przeszukuję tego bloga w jednym konkretnym celu ^^ :D

    OdpowiedzUsuń